Wednesday, November 12, 2014

Berubah Jadi Baik


Nak berubah jadi baik tak semestinya nak kena jadi jahat dulu
Kalau dah baik, berubah la jadi lebih baik
Tak rugi pun

Nak berubah memang tak mudah
Susah gila, tahap gaban ada la
Seksa and menderita perkara biasa


Nak berubah pun terkadang banyak yang menghalang
Keluarga
Rakan
Hidup
dan mostly, Diri Sendiri
Tapi tu sume kena lawan la,
janganla mengalah before bertanding
mana tau last-last boleh menang dapat hadiah beso beso?

Jangan asyik kata tunggu suatu hari nanti
Jangan asyik kata tunggu hidayah datang
Jangan asyik kata besok, besok la

Sebab..

Kalau besok tu tak tiba,
tapi malaikat pulak datang menjenguk
tak boleh kata tunggu suatu hari nanti
tak boleh kata tunggu hidayah datang
tak boleh kata besok, besok je
Malaikat ambik nyawa and then tunjuk jalan ke neraka
Malaikat kisah apa korang kene bakar dengan api neraka
Dah korang takde cuba pun nak jadi baik
Jadi takde sape yang sudi cuba nak bantu korang.

Tu nanti, menyesal je la.
Nangis nangis takda guna,
tak boleh nak padam api neraka guna air mata tu.

So, tunggu apa lagi?

Berubah la jadi baik!

1 comment:

  1. Betul3. Brubah tak mudah. Tapi kena berubah.

    Orang kata, buat slow2 baru rasa sebati dengan diri. Tak boleh nak drastik sgt.. Takut tak istiqamah pulak..

    ReplyDelete